Dropshipping – korzyści

Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze witryny internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model działania daje sprzedawcy znaczną elastyczność i pozwala mu skoncentrować się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest kapitalnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Wspaniała jest również możliwość posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.

Author: admin