Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest obecnie najbardziej znaną witaminą. Nie jest to zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm także nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, ponieważ witamina C jest nieodzowna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie owego wykonać bez wystarczającej ilości witaminy C.

Witamina c jest także przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, ażeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tym lepsza jest jego ochrona przed przeziębieniami i innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce oraz warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają wysoką zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne mają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest pewnym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeśli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej zawartości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeżeli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, żeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednak przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeżeli wszelako dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie ma niebezpieczeństwa zbyt dużej liczby witaminy c, ponieważ organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/

Author: admin